СЕМІОТИКА ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ (ВІЗУАЛЬНИЙ АНАЛІЗ РЕКЛАМИ НА ТБ)

Ключові слова: стереотип, візуальне зображення, візуальний текст, знакова система, реклама.

Анотація

Метою статті є визначення поля гендерних стереотипів в рекламній продукції вітчизняного телебачення. Семіотичне дослідження спрямовано проаналізувати роль перекладачів комунікативного процесу при використанні знакових систем для трансляції суб’єктивного досвіду. Використання режиму образів дозволяє коректувати версію гендерних стереотипів буденної культури та формувати сучасний погляд на поведінку чоловіків та жінок, їх ціннісні орієнтири. Артикуляція шаблонного розуміння соціальних функцій сучасної родини дозволяє нейтралізувати моделювання оціночного судження щодо упередженого ставлення до гендерної проблематики в соціальному контексті. В якості ілюстрації порівняємо вербальну складову та візуальний образ реклами кастингу реаліті-шоу «Хата-на-тата».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Olena Igorivna Astapova-Vyazmina, Черкаський державний технологічний університет,

Доцент кафедри філософських і політичних наук,
Черкаський державний технологічний університет

Посилання

Analiz hendernoi rivnostiu teleefiri: reklama (kviten 2021 r.) [Analysis of Gender Equality in Television: Advertising (April 2021)]. Natsionalna rada Ukrainy z pytan telebachennia i radiomovlennia. Retrieved September 18, 2021 from https://www.nrada.gov.ua/analytic-reports/analiz-gendernoyi-rivnosti-u-teleefiri-reklama-kviten-2021-r/ (in Ukrainian)

Fayed, S. (2021). A Visual Semiotic Analysis of Banksy’s Game Changer. Academia Letters, Article 723. https://doi.org/10.20935/AL723.

Halliday, M. A.K. (1978). Language as Social Semiotic: The social interpretation of language and meaning. London: Edward Arnold.

Henderni stereotypy/formuvannia stereotypiv ta prava zhinok [Gender stereotypes / Formation of stereotypes and rights of women]. Retrieved September 18, 2021 from https://www.ohchr.org/Documents/Issues/Women/WRGS/OnePagers/Gender_stereotyping_ru.pdf (in Ukrainian)

Industrialnyi televiziinyi komitet (ITK) [Industrial Television Committee (ITC)]. Retrieved September 25, 2021 from http://tampanel.com.ua/uk/rubrics/programms/ (in Ukrainin)

Jewitt, C. & Henriksen, B. (2016). Social Semiotic Multimodality Retrieved September 25, 2021 from: https://core.ac.uk/download/pdf/195301796.pdf

Kress, G. & Leeuwen T. Van. (2004). Reading Images. The Grammar of Visual Design. London.

Leeuwen, T. Van. & Jewitt C. (2004). The Handbook of Visual Analysis Visual Meaning: a Social Semiotic Approach. London: Routledge.

Pro proiekt [About the project]. Retrieved September 20, 2021 from https://www.stb.ua/hatanatata/ru/o-proekte/ (in Ukrainian)


Переглядів анотації: 159
Завантажень PDF: 112
Опубліковано
2021-12-25
Як цитувати
Astapova-Vyazmina, O. I. (2021). СЕМІОТИКА ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ (ВІЗУАЛЬНИЙ АНАЛІЗ РЕКЛАМИ НА ТБ). Епістемологічні дослідження в філософії, соціальних і політичних науках, 4(2), 3-10. https://doi.org/10.15421/342116