ПОЕТИКА КАРНАВАЛЬНОСТІ ЯК ФІЛОСОФСЬКЕ СВІТОВІДЧУТТЯ М. ГОГОЛЯ
Анотація
У статті розглядаються основні положення романтичної естетики творчості М.Гоголя (смішення реальності і думки, життя з мистецтвом, стремління до особистої свободи, іронія), які пересікаються з атрибутами карнавала. Вказано, що поєднання з атмосферою карнавала можливо тільки через суміш, який у цьому випадку можна розглядати як своєрідний провідник в сфері «утопічної свободи» та особливого, святкового осягнення істини. З іншої сторони, самої характерної формою естетичних відносин Гоголя до дійсності був сміх. Доведено, що тема карнавалізації у контексті філософії М.Гоголя є перспективним вектором розкриття творчого методу письменника.
Цель статті – виявлення особливостей карнавального світовідчуття як істотної складової філософії М.Гоголя, і яка, у свою чергу, є важливою для деконструкції гоголівських художніх текстів.
Завантаження
Посилання
Bahtin, M.M. (1990). Rable i Gogol’ (Iskusstvo slova i narodnaja smehovaja kul’tura) [Rabelais and Gogol (Art of the word and Folk culture of laughter)], in: Bahtin M.M. Sobr. soch.: V 7 t. M. T.4(2), 517-522. (in Russian)
Bahtin, M.M. (1990). Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaja kul’tura Srednevekov’ja i Renessansa [The Work of Francois Rabelais and the folk culture of the Middle Ages and the Renaissance], in: Bahtin M.M. Sobr. soch.: V 7t. M. T.4(2), 7-516. (in Russian)
Belinskij, V.G. (1953). Pis’mo Gogolju [Letter to Gogol], in: N.V.Gogol’ v russkoj kritike: Sb. st. M., 243-252. (in Russian)
Berdjaev, N.A. (1993). O russkih klassikah. Duhi russkoj revoljucii [About Russian classics. Spirits of the Russian Revolution]. M. (in Russian)
Bezlepkin, N.I. (2015). N.V.Gogol’ kak filosof [N.V. Gogol as a philosopher]. Vestnik SPBGU, serija 17(3), 15-25. (in Russian)
Chernaja, T.K. (2009). Sintez arhaicheskih i hudozhestvenno-individual’nyh pojeticheskih struktur v tvorchestve N.V.Gogolja [Synthesis of archaic and artistic-individual poetic structures in the work of N.V. Gogol]. Vestnik Stavropol’skogo gosudarstvennogo universiteta, 64, 5-14. (in Russian)
Chizhevskij, D.I. (2010). Gogol’ kak hudozhnik i filosof [Gogol as an artist and philosopher]. Voprosy filosofii, 1, 118-130. (in Russian)
Garin, I. (2002). Zagadochnyj Gogol’ [Mysterious Gogol]. M. (in Russian)
Gogol’, N.V. (1951). Prilozhenija k «Revizoru» [Applications to the “Inspector”], in: Gogol’ N.V. Sobr. soch.: V 14 t. M. T.4, 97-493. (in Russian)
Gogol’, N.V. (1952). Ob arhitekture nyneshnego vremeni [About the architecture of the present time], in: Gogol’ N.V. Sobr. soch.: V 14t. M. T.8, 56-76. (in Russian)
Gogol’, N.V. (1952). Vybrannye mesta iz perepiski s druz’jami [Selected places from correspondence with friends], in: Gogol’ N.V. Sobr. soch.: V 14t. M. T.13, 370-395. (in Russian)
Mann, Ju. (1988). Pojetika Gogolja [Gogol’s poetics]. M. (in Russian)
Mihed, P.V. (2002). Pіznіj Gogol’ і baroko: ukraїns’ko-rosіjs’kij kontekst [Late Gogol and Baroque: Ukrainian-Russian context]. Nіzhin. (in Ukrainian)
Nabokov, V.V. (2000). Nikolaj Gogol’ [Nikolay Gogol], in: Nabokov V.V. Sobranie sochinenij amerikanskogo perioda: V 5t. SPb. T.1, 400-522. (in Russian)
Rachin, E.I. (2009). Duhovnyj svet N.V.Gogolja [Spiritual light of N.V.Gogol], in: Filosofija N.V.Gogolja. Materialy nauchno-prakticheskoj konferencii v MGPU, posvjashhennoj 200-letiju so dnja rozhdenija Nikolaja Vasil’evicha Gogolja. M., 5-108. (in Russian)
Radіonova, N.V. (2000). Fіlosofs’ko-antropologіchnі іntencії tvorchostі M.V.Gogolja [Philosophical and anthropological intentions of M. V. Gogol’s work]: avtoref. dis….. kand. fіlos. nauk: spec. 09.00.04. Harkіv. (in Ukrainian)
Suprun, A.G. (2004). Fіlosofs’kі pogljadi M.V.Gogolja v kontekstі ukraїns’kogo romantizmu [Philosophical views of M.V.Gogol in the context of Ukrainian romanticism]: avtoref. dis... kand. fіlocof. nauk: spec. 09.00.05. K. (in Ukrainian)
Zen’kovskij, V.V. (1997). Russkie mysliteli i Evropa [Russian thinkers and Europe]. M. (in Russian)
Переглядів анотації: 82 Завантажень PDF: 56
Авторське право (c) 2022 О.В.Родний

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.