ПРОБЛЕМА МЕДІАГРАМОТНОСТІ ПРИ СПОЖИВАННІ ІНФОРМАЦІЇ В УМОВАХ ВІЙНИ: СОЦІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: медіаграмотність, медіаосвіта, споживання інформації, війна, інформаційна війна

Анотація

 Метою статті виступає теоретичний аналіз проблематики медіаграмотності суспільства при споживанні інформації в умовах війни. Методологічну основу статті становлять загальнонаукові методи пізнання соціальних явищ і процесів. У ході дослідження використано такі методи: логіко-історичного, структурно-функціонального аналізу – для виявлення етапів еволюційного розвитку наукових підходів до трактування концепту «медіаграмотність» в соціологічний науці та сучасного його інтерпретування; аналізу та синтезу – для уточнення поняття «медіаосвіта»; узагальнення – для визначення тенденцій та завдань медіаграмотності у сучасного суспільства. В статті проаналізовано появу та розвиток основних інформаційних революцій в світі та їх причини. Охарактеризовано поняття «медіаграмотність» та «медіаосвіта» їх стан та значення у сучасному світі. Теоретичне значення результатів: можуть бути впровадженні при розробці навчальних курсів з медіаграмотності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Oksana Stadnik, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Доктор соціологічних наук, доцент, професор кафедри гуманітарних дисциплін,
Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Olena Vanyushina, Київський національний торговельно-економічний університет

Кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри психологія,
Київський національний торговельно-економічний університет

Nataliia Polovaia, Національний авіаційний університет

Кандидат соціологічних наук,
доцент кафедри соціології та політології,
Національний авіаційний університет

Посилання

Boyko, S. (2015). Mediahramotnistʹ yak osnova informatsiyno-psykholohichnoyi bezpeky osobystosti v suchasnykh umovakh [Media literacy as the basis of informational and psychological security of an individual in modern conditions]. Ukrayinsʹkyy psykholoho-pedahohichnyy naukovyy zbirnyk, 6, 18-23. (in Ukranian)

Koropatnyk, M. (2016). Evolyutsiya mediaosvitnikh teoriy v nezalezhniy Ukrayini: zmina priorytetiv [Evolution of media-educational theories in independent Ukraine: Change of priorities]. Retrieved May 09, 2022 from https://www.aup.com.ua/ml/Zbirka_tez_25_10_2016.pdf#page=33 (in Ukranian)

Markiv, O. (2018). Rolʹ mediahramotnosti v profesiynomu ta osobystomu stanovlenni lyudyny informatsiynoyi epokhy [The role of media literacy in the professional and personal development of a person in the information epoch]. Retrieved May 09, 2022 from http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/25595/Markiv%20272-289.pdf?sequence=1 (in Ukranian)

Popova, T. & Lipkan, V. (2016). Stratehichni komunikatsiyi [Strategic communications]. FOP Lipkan. (in Ukranian)

Strilʹchuk, O. (2014). Mediaosvita yak shlyakh podolannya kryzy v umovakh informatsiynoyi viyny [Media education as a way to overcome the crisis in the conditions of the information war]. Retrieved from http://www.ndu.edu.ua/images/stories/2014/konf_psy/strilchuk.pdf (in Ukranian)

Tryma, K. (2019). Mediahramotnistʹ yak fenomen suchasnoho suspilʹstva [Media literacy as a phenomenon of modern society], in: Mediaosvita yak instrument rozvytku hromadyansʹkoho suspilʹstva v Ukrayini: Materialy Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. Mariupolʹ: DonDUU, 144-145. (in Ukranian)

Tsyhanov, V. (2015). Hosudarstvennyy perevorot [A coup d’état]. Kyev: Alʹfa Reklama. (in Ukranian)Yaroslavtseva, YU. (2018). Mediahramotnistʹ v krayinakh es: vyznachennya, problemy, rishennya [Media literacy in EU countries: definitions, problems, solutions], in: Zbirnyk statey Shostoyi mizhnarodnoyi naukovo-metodychnoyi konferentsiyi «Praktychna mediahramotnistʹ: mizhnarodnyy dosvid ta ukrayinsʹki perspektyvy». Kyyiv: Tsentr Vilʹnoyi Presy, 54-59. (in Ukranian)

Опубліковано
2022-07-22