Особистість в світі інформації: філософсько- освітній аспект

  • V. Mudrak Національний університет біоресурсів і природокористування України
Ключові слова: система, інформація, особистість, вища освіта.

Анотація

Сучасні підходи до розвитку співвідношення «особистість-інформація» в глобальному інформаційно-пізнавальному просторі розгортаються в системі взаємодії інформації та знання в межах вищої освіти. Це передбачає напрацювання новітніх соціально-філософських тенденцій у контексті «людина-технологія-вища освіта-фахова компетентність». Реалізація сучасних тенденцій розвитку інформаційного суспільства – суспільства знань, можлива на підставі розуміння процесів, що розгортаються в пізнавальній сфері. Система вищої освіти, яка готує майбутніх фахівців, повинна бути мобільною відносно швидкісних трансформацій на світовому ринку праці. Це передбачає проективне моделювання інформаційного забезпечення такої підготовки. З іншого боку, інтенсифікуються умови методологічного забезпечення фундаменталізації наукового знання, тому що різноманітна багатошарова суспільно значуща інформація ентропійно насичує пізнавальний простір. Особистість, яка знаходиться в епіцентрі складної напруженості між інформаційно-знаннієвим простором і природно-суспільними потенціями засвоювати інформацію пізнавального характеру, повинна бути орієнтована системою вищої освіти на ідентифіковані знання, уміння та навички з точки зору реалізації останніх на ринку праці. В такому ракурсі напрацювання новітніх методологічних засад у співвідношенні «інформація-знання» виглядає актуальною тенденцією. Йдеться про адекватне входження новітньої інформації до системи наукових знань та засвоєння них молоддю. У цій галузі йдеться про методологію на рівні інноваційних інформаційних пізнавальних процесів.
Оптимізація процесу пізнання особистістю науково-освітнього простору пов»язана з самим освітнім процесом. Сучасна особистість має новітні можливості з приводу отримання сучасних знань. Філософія освіти, й зокрема її вищої ланки, знаходиться на шляху надання особистості майбутнього фахівця системи підходів до вирішення суперечності в галузі «інформація-знання».
Такими можуть бути: узагальнення найвищих досягнень у галузі фундаментальних наук і пошук шляхів їх доведення до розуміння особистістю; суспільно-значуще мотивування пошуку особистістю майбутнього фахівця ідентифікованого бачення свого місця в системі реалізації отриманих знань; напрацювання новітніх тенденцій в системі інформаційної культури, що покладаються, в свою чергу, на методологію інформації на рівні її суспільного буття. Методологія оптимізації в системі «інформація-знання» повинна розвивати методи дидактичного характеру.
Останні мають проективно-моделюючі ознаки, які, в свою чергу, визначають особистісно орієнтований пізнавальний процес.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Абдеев Р. Ф. Философия информационной цивилизации / Р. Ф. Абдеев. – М. : Владос, 1994. – 336 с.

Андрущенко В. П. Організоване суспільство. Проблема організації та суспільної самоорганізації в період радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть: Досвід соціально-філософського аналізу / В. П. Андрущенко. – К. : ТОВ «Атлант ЮМСі», 2006. – 498 с.

Белл Д. Грядущее постиндустриальноке общество: Опыт социального прогнозирования / Д. Белл ; пер. с англ. и ред. и вступ. статья. В.Л. Иноземцев. – М. : Наука, 1989. – 345 с.

Гусинский Э. Н., Турчанинова Ю. И. Введение в философию образования : уч. пособ. / Э. Н. Гусинский, Ю. И. Турчанинова. – М. : Логос, 2001. – 234 с.

Забродська Л. М. Інформатизація закладу освіти: управлінський аспект / Л. М. Забродська. – Х. : Видавнича група «Основа», 2003. – 240 с.

Інтеграція вищої освіти України в європейську систему : зб. наук. праць : за матер. Міжн. наук.- метод. конф. «Інтеграція вищої освіти України в європейську систему», Дніпропетровськ, 05 травня 2001 р. / ред. Н. Є. Бойцун ; Міжнародний фонд «Відродження». – Дніпропетровськ : Арт-Прес, 2001. – 108 с.

Кастельс М. Информационная эпоха. Экономика, общество и культура / М. Кастельс. – М. : Интер-Пресс, 2000. – 345 с.

Кулицький С. П. Основи організації інформаційної діяльності у сфері управління : навч. Посібник / С. П. Кулицький. – К. : МАУП, 2002. – 224 с.

Навроцький О. І. Вища школа України в умовах трансформації суспільства / О. І. Навроцький. – Х. : Основа, 2000. – 240 с.

Урсул А. Д. Модель ноосферно-опережающего образования ІІІ-го тысячелетия / А. Д. Урсул // сб. тезисов и материалов ІІІ-го Международного симпозиума «Открытое общество и устойчивое развитие». – Т.VІІ. – Зеленоград, 2001. – 456 с.

Фініков Т. В. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна / Т. В. Фініков ; Міжнародний фонд досліджень освітньої політики, Інститут економіки та права «КРОК». – К. : Таксол, 2002. – 176 с.

Яблонський В. А. Вища освіта України на рубежі тисячоліть: проблеми глобалізації та інтернаціоналізації / В. А. Яблонський. – К., 1998. – 278 с.


Переглядів анотації: 110
Завантажень PDF: 66 Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2013-10-03
Як цитувати
Mudrak, V. (2013). Особистість в світі інформації: філософсько- освітній аспект. Епістемологічні дослідження в філософії, соціальних і політичних науках, 4(23), 210-215. вилучено із https://visnukpfs.dp.ua/index.php/PFS/article/view/310