Поняття соціальної медіа-ікони

  • E. Bataeva
Ключові слова: ікона, масмедіа, медіа-ікона, іконографія, дистанція, візуалістика, ідол.

Анотація

Розглядається специфіка феномену соціальної медіа-ікони, що є предметом соціальної іконографії. Соціальна медіа-ікона – це візуальний образ, що функціонує у просторі соціальної комунікації акторів. Наданий концептуальний аналіз таких характеристик соціальної медіа-ікони як (а)дистанційність та «примусова стерилізованість».
Обгрунтовується доцільність використання поняття «ікони» для позначення соціальної образності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ванеян С. С. Архитектура и иконография. «Тело символа» в зеркале классической методологии / С.С. Ванеян. – М. : Прогресс-Традиция, 2010. – 832 с.

Ваттимо Д. Прозрачное общество / Д. Ваттимо ; [пер. с итал. Д. Новикова]. – М.: Логос, 2002. – 128 с.

Вирилио П. Машина зрения / Поль Вирилио; [пер. с франц. А. Шестакова под ред. В. Быстрова]. – СПб. : Наука, 2004. – 139 с.

Давыдов И. От иконописи – к иконике (критический анализ эпистемы православной иконологии) [Электронный ресурс] / Иван Давыдов // Вестник ПСТГУ. – Сер. 1 : Богословие. Философия. – Вып.2 (40). – 2012. – С. 49-58. – Режим доступа: http://terrareligiosa.jimdo.com/.

Лепахин В. Иконология и иконичность / Валерий Лепахин // Икона и образ. Иконичность и словесность : [Сборник статей] ; [под. ред. Лепахина В. В.]. – М. : Паломник, 2007. – С. 129-164.

Лосев А. Диалектика мифа / Алексей Лосев. – М. : Мысль, 2001. – 558 с.

Луман Н. Общество как социальная система / Никлас Луман; [пер. с нем. А. Антоновского]. – М. : Изд-во Логос, 2004. – 232 с. – (Серия «Образ общества»).

Марьон Ж.-Л. Идол и дистанция. Пять этюдов / Ж.-Л. Марьон; [пер. с фр. Г. Вдовиной] // Символ. – 2009. – т. 56. – 293 с.

Марьон Ж.-Л. Перекрестья видимого [Электронный ресурс] / Ж.-Л. Марьон ; [пер. с фр. Н. Сосны]. — М. : Прогресс-Традиция, 2010. — 176 с. – Режим доступа : http://www.twirpx.com/file/829109/

Панофский Э. Этюды по иконологии: Гуманистические темы в искусстве Возрождения / Эрвин Панофский ; [пер. с англ. Н. Г. Лебедевой, Н. А. Осминской]. – СПб. : Издат. дом Азбука – классика, 2009. – 432 с.

Сарна А. Катастрофа как зрелище: репрезентация событий 11 сентября в дискурсе теленовостей / А. Сарна // Визуальное (как) насилие : [Сб. науч. трудов] ; [отв. ред. А. Р. Усманова]. – Вильнюс : ЕГУ, 2007. – С. 331-345.

Стародубцева Л. Медиум и дистанция / Лидия Стародубцева // Международный журнал исследований культуры. – 2011. – № 3 (4). – С. 11-15.

Флоренский П. Иконостас / Павел Флоренский // Философия русского религиозного искусства 16-20 вв. : [Антология] ; [под ред. Н. К. Гаврюшина]. – М. : Изд. группа «Прогресс» – «Культура», 1993. – С. 265-280. – (Сокровищница русской религиозно-философской мысли. – Вып. I).

Штомпка П. Визуальная социология. Фотография как метод исследования: [Учебник] / П. Штомпка ; [пер. с польск. Н. Е. Морозовой]. – М. : Логос, 2007. – 168 c.


Переглядів анотації: 223
Завантажень PDF: 139
Опубліковано
2012-03-03
Як цитувати
Bataeva, E. (2012). Поняття соціальної медіа-ікони. Епістемологічні дослідження в філософії, соціальних і політичних науках, 2(22), 301-306. вилучено із https://visnukpfs.dp.ua/index.php/PFS/article/view/63