Природа політичної пропаганди

  • D. Pavlov Національна металургійна академія України
Ключові слова: політична пропаганда, вплив, виміри, теорія, маніпуляція, комунікація, аудиторія

Анотація

Стаття присвячена розкриттю природи політичної пропаганди. Автор визначає її роль як ефективного інструменту контролю над свідомістю і поведінкою мас. У статті доводиться, що скритність, непрямий характер впливу і орієнтація на психологічно вразливі місця в структурі особистості вказують на маніпулятивну субстанціональність пропаганди як соціальної практики для управління і контролю політично панівних сил над масами. Визначено, що пропаганда діє в кількох вимірах одночасно, використовуючи ідеологічні, символічні, міфологічні, вербальні, візуальні, емоційні, раціональні, комунікативні, розважальні, віртуальні, освітні інструменти впливу на сприйняття цільової аудиторії, що допомагає їй проникати у всі сфери соціальної взаємодії, включаючи і політичні відносини.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

D. Pavlov, Національна металургійна академія України
кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та політології

Посилання

Aronson E., Pratkanis E. R. Epokha propagandy: Mekhanizmy ubezhdeniya, povsednevnoe ispol’zovanie i zloupotreblenie [The Age of Propaganda: The mechanisms of persuasion, everyday use and abuse]. – SPb.: PRAYM-EVROZNAK, 2003. – 384 s.

Berger P., Lukman T. Sotsial’noe konstruirovanie real’nosti. Traktat po sotsiologii znaniya [Social Construction of Reality. A treatise on the sociology of knowledge].– M.: “Academia–Tsentr”, “MEDIUM”, 1995. – 323 s.

Bodriyyar Zh. Simulyakry i simulyatsiya [Simulacra and Simulation]. – Tula, 2013. – 204 s.

Debor G. Obshchestvo spektaklya [The Society of the Spectacle]. – M.: Logos, 2000. – 184 s.

Dotsenko E. L. Psikhologiya manipulyatsii: fenomeny, mekhanizmy i zashchita [Psychology manipulation: phenomena and mechanisms of protection]. – M.: CheRo, Izdatel’stvo MGU, 1997. – 344 s.

Kara-Murza S. G. Manipulyatsiya soznaniem [Manipulation of consciousness]. – M.: Izdatel’stvo: Eksmo, 2005. – 832 s.

Lebon G. Psikhologiya tolp [Psychology crowds]. – M.: Institut psikhologi RAN; Izdatel’stvo «KSP+», 1998. – S.15-120.

Festinger L. Teoriya kognitivnogo dissonansa [Cognitive dissonance theory]. – SPb.: Yuventa, 1999. – 317 s.

Fuko M. Poryadok diskursa [The order of discourse] / Fuko M. Volya k istine: po tu storonu znaniya, vlasti i seksual’nosti. Raboty raznykh let. [Will to truth: Beyond the knowledge, power and sexuality. Works of different years]. – M.: Kastal’, 1996. – S.47-96.

Boorstin D. J. The image: a guide to pseudo-events in America. – New York: Atheneum, 1971. – IX, 315 p.

Brunello A. R. A Moral Compass and Modern Propaganda? Charting Ethical and Political Discourse, Review of History and Political Science. – 2014. – Vol. 2. – № 2. – P.169-197.

Ellul J. Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes. – New York: Vintage Books, 1973. – XXII, 320 p.

Handelman S. Thought manipulation : the use and abuse of psychological trickery. – Santa Barbara, Calif. : Praeger, 2009. – xiv, 163 p.

Lasswell H. D. Propaganda technique in the world war. – London: K. Paul, Trench, Trubner & co., ltd., New York: A.A.Knopf, 1927. – 233 p.

Lasswell H. D. The Theory of Political Propaganda, The American Political Science Review. – 1927. – Vol. 21. – № 3. – Р.627-631.

Smith B. L. Propaganda, International encyclopedia of the social sciences, D.L. Sills, ed. – Vol.12. – New York : Macmillan Co. & The Free Press, 1968. – C.579 589.

Опубліковано
2015-11-03