ТРАНСФОРМАЦІЯ ГЛЯДАЦЬКИХ РЕЦЕПЦІЙ КОМІЧНОГО В ЕПОХУ МОДЕРНУ:

ІСТОРИЧНА ПЕРСПЕКТИВА І МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДВАЛИНИ

  • Viktor Leonidovych Levchenko Одеський національний університет імені І. І. Мечникова https://orcid.org/0000-0002-3457-9677
  • Nina Ivanivna Kovalova Одеський національний політехнічний університет
Ключові слова: сміхова культура, комічне, опера, балет, особистість глядача, інтерпретація.

Анотація

У статті досліджено трансформацію комічного в історії європейського театру. Музичне виконання розширює семіотичний простір оригінального жанру на поле смислів та знаків, які є текучими та відкритими, воно містить і пропонує багато інтерпретацій, у тому числі іронічних. У сучасній естетиці стверджується, з одного боку, що мистецтво не може існувати без дискурсу, що його інтерпретує. З іншого боку, існує вимога уникати інтерпретації, яка водночас легітимізує естетичний ефект і каструє предмет мистецтва. Дотепність, іронія, комічність трансформуються в історії європейського театру і деконструюють межу між смішним та серйозним. У статті розглянуто органічність різних елементів сміхової культури та розглядаються комічні засобі для музично-драматичного театру.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bakhtin, M. (1990). Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaya kultura srednevekovya i Renessansa [Rabelais and His World]. Moskva: Hudozhestvennaya literatura. (in Russіаn)

Bergson, A. (2005). Laughter, an essay on the meaning of the comic. London: Dover Publications

Betti, E. (2017). General Theory of Interpretation: Chapter 7: Interpretation of Drama & Music: Vol. 6. London: Createspace Independent Publishing Platform.

Borisov, E. (2006). Predislovie k publikatsii «Germenevtiki kak obschey metodologii nauk o duhe» E. Betti [Preface to the publication of “Hermeneutics as a General Methodology of the Humanities” by E. Betty], in: Δόξα/Doksa. Zbirnik naukoviykh prats z fIlosofiyi ta filologiyi. Vyp. 10. Strategiyi interpretatsiyi tekstu: metody i mezhy yikh zastosuvannya. Odesa: ONU im. I. I. Mechnikova, 361-367. (in Russian)

Bualo, N. (1967). Mistecztvo poetichne. Kyiv: Mistecztvo. (in Ukrainian)

Chernova, A.D. (1987). ...Vse kraski mira, krome zheltoy. Opyit plasticheskoy harakteristiki personazha u Shekspira [... All the colors of the world except yellow. Shakespeare’s experience of plastic characterization]. Moskva: Iskusstvo. (in Russian)

Gadamer, H.-G. (2006). Truth and Method. London and New York: Sheed & Ward Ltd and the Continuum Publishing Group.

Kant, I. (2000). The critique of the power of judgment, ed. and transl. by Paul Guyer, Eric Matthews. Cambridge: Cambridge University Press.

Uells, S. (2002). Shekspirovskaya entsiklopediya [A Dictionary of Shakespeare]. M.: Raduga. (in Russian)


Переглядів анотації: 173
Завантажень PDF: 190
Опубліковано
2020-07-08
Як цитувати
Levchenko, V. L., & Kovalova, N. I. (2020). ТРАНСФОРМАЦІЯ ГЛЯДАЦЬКИХ РЕЦЕПЦІЙ КОМІЧНОГО В ЕПОХУ МОДЕРНУ:: ІСТОРИЧНА ПЕРСПЕКТИВА І МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДВАЛИНИ. Епістемологічні дослідження в філософії, соціальних і політичних науках, 3(1), 62-67. https://doi.org/10.15421/342007